People, passion and products

“Wij zijn Linda Ruijgrok en Paul Geven en zijn in 2006 gestart met Pretty Hot & Tempting. We kennen de modewereld van binnenuit en hadden jarenlang onze eigen kledingwinkel. We hebben de overstap naar ons eigen merk gemaakt omdat het van ons allemaal best een beetje spannender en verleidelijker mocht. Met net wat meer emotie en passie, zeg maar.

Die woorden komen voor ons heel dichtbij, want zo zitten we zelf in elkaar. We voelen ons daardoor enorm betrokken bij al onze producten. Van de allereerste schets tot aan het laatste afwerkingsdetail. From design to reality.

De ontwerpen schetsen we zelf hier in Nederland en de producten worden gemaakt in India. Door de jaren heen hebben we een warme en productieve relatie opgebouwd met de fabrikant die mede daardoor heeft kunnen uitbreiden en investeren in goede werkomstandigheden. We gaan er regelmatig naar toe en verblijven dan ook letterlijk in de fabriek waardoor we inmiddels een groot aantal van de medewerkers hebben leren kennen. Door die bezoeken houden we  zicht op de kwaliteit van onze producten en ontdekken we vaak ook nieuwe dingen. Door de gesprekken met de mensen leren we steeds meer over de materialen en de verwerking ervan. Al pratende komen we dan regelmatig op nieuwe toepassingen die onze producten nog beter maken. We gaan dan ook graag naar de lokale markten. Daar lopen we vaak weer tegen mooie nieuwe materialen, ornamenten of stoffen aan die ons inspireren en uitdagen om ze in onze ontwerpen toe te passen.

Het is altijd lekker hectisch in ons bedrijf. Gewoon omdat we heel veel zelf doen en ons erg betrokken voelen. Als producent en groothandel zijn we vaak bezig met de realiteit van het volgende jaar of seizoen. Terwijl we aan de andere kant heel graag willen weten wat de ervaringen zijn van de winkeliers met de collectie die nu in de winkel hangt. En hoe hun klanten daarop reageren. Onze eigen webwinkel helpt ons om een goed beeld te krijgen van de meest geliefde items. Tot op de dag van vandaag voelen we ons zo trots als een pauw als we een van onze producten ‘in het wild’ tegenkomen. Dat gevoel is voor ons onbetaalbaar. Daar doen we het uiteindelijk allemaal voor.”